WinkelwagenWinkelwagen
0 artikelen - € 0,00
AccountMijn account
Inloggen - Registreren

Veel gestelde vragen

Uit welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen?

Bij Hippe-Schoenen.nl heeft u de keuze uit verschillende betalingsmogelijkheden.
-Vooraf per bankoverschrijving (Overboeking)
-Betalen met Ideal



Kan ik een product ook ruilen?

Ja, dat kan! Zorg er voor dat als je een paar schoenen wil ruilen dat deze nieuw, ongedragen in orginele staat en in de originele doos worden terug gestuurd. Retourneringen worden alleen in behandeling genomen als het retourformulier volledig is ingevuld.



Ik heb een bestelling geplaatst op jullie website, hoe nu verder?

Hieronder lees je stap voor stap wat er gebeurd als je een bestelling hebt geplaats op onze website.
Verzendproces Hippe-Schoenen.nl:
1. Je bestelling wordt bij elkaar gezocht
2. Na ontvangst van de betaling wordt je bestelling aangemeldt bij GLS
3. Je bestelling wordt bij ons magazijn opgehaald door een GLS medewerker.
4. Je bestelling wordt samen met de andere ingeleverde Hippe-Schoenen bestellingen gestorteerd in het GLS distribitutiecentrum
5. Je bestelling wordt door GLS bezorgd op het door jou opgegeven afleveradres.


Hoe kan ik een product bestellen?

Heel simpel. Je gaat naar de schoen die je wilt bestellen. Je kunt een keuze maken uit de hele collectie. Heb je een keuze gemaakt? Klik dan op de schoen. Rechts in beeld zie je staan 'winkelmand' hier zie je de prijs, de kleur, de maat en kun je het aantal kiezen. Plaats het artikel in je winkelmand en de eerste stap is gezet. Je kunt er nu voor kiezen om verder te winkelen of je bestelling af te ronden.

Algemeen



Hoe kan ik een kortingscode inleveren?

Gun jezelf eerst even de tijd om onze collectie door te neuzen. Daarna heb je nog alle tijd om je druk te maken over de kortingscodes. Dat gaat namelijk heel makkelijk. Plaats je bestelling in de winkelmand en je ziet gelijk een overzicht van je bestelling. Je kunt er voor kiezen om direct de kortingscode toe te passen. Vul de kortingscode in en klik op kortingscode verwerken. Je ziet direct of je de goede code hebt gebruikt. Is je winkelwagen compleet? Klik dan op producten bestellen. Ben je nog niet uigeshopt? Klik dan op verder winkelen.

Let op: je kunt een kortingscode niet meer invullen als je de bestelling al bevestigd hebt.



Kan ik een product retourneren?

Ja, dat kan. Dit kun je doen door de schoen in originele staat, ongedragen, en in de orignele doos binnen 14 dagen terug te sturen naar:
 
Hippe-Schoenen.nl
Afdeling Retouren
Beumeesweg 30A
9661 AH  ALTEVEER
Nederland

Uitgezonderd voor de SALE artikelen.

Vergeet niet om de bestelgegevens (de factuur) en het ingevulde retourformulier mee te sturen. Zonder deze gegevens kunnen wij je retournering niet in behandeling nemen.


IDEAL

IDEAL is een hele handige en snelle betaalmethode.
 
Aan het einde van de bestelling kun je kiezen uit drie betaalmethodes. Kies je voor iDeal? Klik hier dan op. Dan krijg je een overzicht van Buckaroo in je scherm te zien. Hierin staan de begunstigde (dat zijn wij), het factuurnummer, het bedrag, de omschrijving, de betaalmethode (iDeal). Je selecteert de bank waar je rekening loopt en klikt op verder. De vervolgstappen verschillen per bank. Heb je alle stappen goed doorlopen, dan wordt het bedrag direct van je rekening af geschreven.
Heb je geen ervaring met Ideal? Neem dan contact op met je bank.

 



Hoe kan ik een product ruilen?

Wanneer een schoen niet past, kan de schoen natuurlijk geruild worden. Dit kan door de schoen te retourneren en daarna een mail te sturen naar info@hippe-schoenen.nl met daarin jouw nieuwe bestel gegevens. Na ontvangst van je retournering en de nieuwe bestel gegevens zullen wij de bestelling binnen enkele dagen naar het gewenste afleveradres toe sturen.
 
 
Let op: indien je een goedkoper product weer koopt nadat je een eerder gekochte schoen wilt ruilen, zal je het verschil als tegoed bij ons krijgen. Omdat het vaak gaat om betalingen van maximaal enkele euro’s is het niet mogelijk om dit per bank over te maken. De verzendkosten voor het omruilen van schoenen zijn voor de klant.

Wij nemen je ruiling alleen in behandeling als de schoenen in originele doos en in nieuwstaat (ongedragen) worden teruggestuurd. Let erop dat je de schoenen niet alleen in de doos terugstuurt, maar dat je deze doos ook goed verpakt. Wij accepteren de zending niet als er een schoenendoos wordt terug gestuurd met alleen een plakbandje erop. De kans is heel groot dat de verpakking losraakt en dat de schoenen beschadigen en/of kwijtraken. Tevens dient het retourformulier volledig te zijn ingevuld. Let erop dat alle gegevens zoals naam, adres, schoenmaat duidelijk worden vermeld. Retourneringen zonder retourformulier kunnen wij niet in behandeling nemen. Mocht je geen printer tot je beschikking hebben mag je de gegevens gevraagd op het retourformulier ook naar ons e-mailen. Geef dan wel heel erg duidelijk aan om welk pakket het gaat. Ook het bestelnummer dien je dan duidelijk te vermelden zodat wij weten welk pakket van jou is.


Kan ik mijn bestelling ook volgen?

Dit doen wij voor je! Zodra je bestelling is betaald, melden wij je bestelling aan bij GLS. In principe duurt het 1 werkdag voor GLS je pakje levert, mocht het na twee dagen nog niet bij je binnen zijn kun je contact met ons opnemen en wij gaan kijken waar je pakketje op dat moment is.


Bestellen



Waar vind ik mijn bestellingenoverzicht?

Heb je een bestelling geplaatst op onze website en wil je je bestellingen bekijken?
Zorg er voor dat je bent ingelogd. Ga dan naar 'mijn account' dan zie je aan je linkerkant een overzichtje. Kies voor 'overzicht bestellingen' en je kunt al je bestellingen bekijken.

Zijn er voorwaarden verbonden aan kortingscodes?

Ja, die zijn er.
- Je kunt slechts een kortingscode per bestelling inleveren.
- Kortingscodes kunnen uitsluitend bij het bestellen van schoenen worden ingezet, ze kunnen niet achteraf worden ingeleverd of verrekend.
- Kortingscodes worden in het geval van het retour sturen van schoenen als tegoed verrekend en kunnen bij een volgende bestelling weer worden gebruikt.
- Kortingscodes kunnen niet worden omgewisseld in contact geld, en kunnen uitsluitend worden gebruikt als korting bij de aankoop van schoenen bij Hippe-Schoenen.nl
- Hippe-Schoenen.nl behoudt zich het recht voor om, in het geval van (vermoedens van) misbruik, kortingscodes te blokkeren of ongeldig te laten verklaren dan wel niet te accepteren.   
 


Hoe moet ik een product retourneren?

Je kunt de schoenen van Hippe-Schoenen.nl altijd retourneren. De verzendkosten voor het retourneren van schoenen zijn voor de klant.

Wij nemen je retournering alleen in behandeling als de schoenen in orignele doos en nieuwstaat (ongedragen) worden teruggestuurd. Let erop dat je de schoenen niet alleen in de doos terugstuurt, maar dat je deze doos ook goed verpakt. De doos met een stukje plakband erop als versteviging accepteren wij niet als goed verpakt. De kans is groot dat de schoenen dan beschadigd of kwijtraken tijdens het vervoer. Tevens dient het retourformulier volledig ingevuld te worden. Let erop dat alle gegevens zoals naam en bankrekeningnummer duidelijk worden vermeld. Retourneringen zonder ingevuld retourformulier kunnen wij niet in behandeling nemen. Mocht je geen beschikking hebben over een printer mag het retourformulier ook naar ons gemaild worden.


Betalen



Mijn computer liep vast, terwijl ik bezig was met de iDeal betaling, wat nu?

Laten we er niet meteen van uitgaan dat je bestelling is mislukt. Heb je wel een betalingsbevestiging gekregen op je e-mailadres? Nee? Bekijk dan ook even op je internetbankieren of het bedrag is afgeschreven. Is het bedrag niet afgeschreven? Dan is de betaling mislukt. We raden je aan om het dan nog een keer te proberen.
 
Is het geld er wel afgeschreven, maar heb je geen bevestiging gekregen? Neem dan even contact met ons op. Dan kan rechtstreeks via info@hippe-schoenen.nl of door het contactformulier in te vullen wat je vind onder het kopje contact op onze website.


Hoe lang duurt het voordat ik mijn omgeruilde bestelling ontvang?

Wij proberen je retournering binnen 14 dagen af te handelen. Als wij een retournering binnen krijgen wordt deze behandeld door een van onze medewerkers van de ruil/retournering afdeling. Zij pakken de retournering uit en inspecteren deze grondig om te controleren of de schoenen daadwerkelijk ongedragen en in nieuwstaat zijn. Zodra dit is gecontroleerd word de retournering in werking gezet. Wij zullen een creditfactuur aanmaken voor de oude bestelling en een factuur maken voor de nieuwe bestelling. Is dit bedrag gelijk dan hoef je niets bij te betalen en worden de schoenen direct verzonden. Wil je een duurder paar schoenen? Dan vragen wij eerst het resterende bedrag over te maken op onze bankrekening. Je kunt je factuur vinden in 'mijn account'. Als dit bedrag is bijgeschreven op onze rekening worden de schoenen direct verzonden met GLS.

Ik ben niet thuis, kan ik dan zelf de bezorgdag kiezen?

GLS levert over het algemeen de volgende werkdag. Ben je niet thuis? Dan ontvang je een briefje in de brievenbus met daarop instructies hoe nu verder. Het pakketje zal nogmaals worden aangeboden of je kunt het afhalen op het dichtstbijzijnde GLS filiaal.


Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling is verwerkt?

Als je een bestelling voor 15.00 uur hebt geplaatst en betaald hebt met Ideal, wordt je pakketje dezelfde dag nog verzonden met GLS. Kies je voor de betaalmethode per bankoverschrijving, dan is het afhankelijk van wanneer het bedrag wordt overgeboekt op onze rekening. Wij gaan er vanuit dat dit ongeveer 1 tot 2 werkdagen duurt.

Voor onze Belgische klanten, MisterCash werkt hetzelfde als Ideal. Zodra wij de betaling hebben ontvangen wordt jullie pakketje verzonden.



Hoe veilig is het winkelen bij Hippe-Schoenen.nl?

Hippe-Schoenen.nl maakt gebruik van een SSL-verbinding. Deze beschermende versleuteling zorgt ervoor dat je privacy-gegevens niet kunnen worden bekeken door anderen. De belangrijkste bescherming is je eigen wachtwoord. Geef je wachtwoord nooit aan anderen en zorg ervoor dat je altijd uitlogt als je je op een andere locatie dan thuis bevind.



Wie betaald de verzendkosten als ik een pakketje wil retourneren?

De verzendkosten voor het retourneren van een bestelling zijn voor de klant. Wil je echter een product ruilen, dan nemen wij de verzendkosten voor het (opnieuw) toesturen van de bestelling (eenmalig) voor onze rekening.

Kan ik een iDeal betaling terugdraaien?

Het is niet mogelijk om een iDeal betaling terug te draaien. Tijdens het betaalproces wordt je gevraagd je akkoord te geven voor deze transactie. Door je akkoord te geven geef je aan dat je het eens bent met deze bestelling en dat je de schoenen graag ontvangt.



Wie betaald de verzendkosten als ik een pakketje wil omruilen?

De verzendkosten voor het omruilen van een bestelling zijn voor de klant. De kosten voor het (opnieuw) toesturen van de bestelling nemen wij (eenmalig) voor onze rekening.

Verzenden



Met welk transportbedrijf verzenden jullie de pakketjes?

Wij verzenden de pakketjes in Nederland en België met GLS. GLS levert over het algemeen binnen 1 werkdag. De verzending naar Belgïe duurt iets langer. Na ontvangst van de betaling duurt het circa 2 à 3 werkdagen voordat je pakketje wordt afgeleverd.



Ik heb mijn bestelling (vooraf per bank) al betaald, maar de bestelling is niet verwerkt.

Het kan even duren voordat de bank je bestelling verwerkt. Geef dit een dag of twee de tijd. Is het dan nog steeds niet veranderd? Stuur ons dan een mailtje via het contactformulier onder 'contact'.

Kan ik een product retourneren, omdat het defect is?

Dat ligt er aan. Is het defect doordat je de schoenen langere tijd hebt gedragen of heb je het defect gekregen? Dat laatste kan bijna niet omdat wij onze schoenen altijd controleren voordat wij deze verzenden. Er wordt gecontroleerd op juistheid van de maat en of ze er goed uitzien en geen gebreken hebben. Schoenen die niet goed zijn worden door ons niet naar klanten verzonden.
 
Heb je de schoenen in de sneeuw of regen aangehad, en raakt de zool los? Dan is dit een kwestie van slecht onderhoud. Het is heel belangrijk om je schoenen na een regenachtige dag of na een sneeuwwandeling goed te onderhouden. Droog de schoenen goed of spuit ze in met synthetische spray. Sneeuw en lijm gaan niet goed samen. Het komt voor dat door alle rommel in de sneeuw (zout, pekel etc) de lijm loslaat. Onze tip hiervoor is om je schoen dan te plakken met secondelijm. Heel belangrijk is om de drukpunten goed te verzwaren, zodat de lijm goed aan beide kanten kan kleven.
 
Schade en/of slijtage opgelopen tijdens of na het dragen van de schoenen vergoeden wij niet.
  

     



Ruilen



Per bankoverschrijving (overboeking)

Betalen vooraf per bankoverschrijving / per overboeking is heel eenvoudig. Wij werken met Buckaroo waardoor je heel makkelijk de overschrijving kan regelen. Heb je een paar (of meer) schoenen besteld op onze site? Ga dan het bestelproces door. Aan het einde kun je kiezen voor de betaalmethode per overboeking, klik hier op. Je krijgt dan een overzicht van de begunstigde, het factuurnummer, het bedrag, de omschrijving en de betaalmethode te zien. Het enige wat je dan nog zelf hoeft in te vullen is je voornaam, je achternaam, je geslacht (man/vrouw) en je e-mailadres. Klik dan op verder. Je krijgt dan in het overzicht te zien naar welk rekeningnummer je het bedrag dient over te maken.



Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Plaats je een bestelling met een bedrag boven de € 50,- euro dan betaal je geen verzendkosten. Bij alle bestellingen onder de € 50,- rekenen wij € 3,95 aan verzendkosten.

Zijn er ook artikelen die ik niet kan retourneren?

Gedragen schoenen kunnen niet worden geretourneerd. 
Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd.

Schade en/of slijtage ontstaan tijdens of na het dragen van schoenen vergoeden wij niet.

Wanneer een product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Wat valt er onder normale slijtage?

Wat zijn de verzendkosten voor België?

Bestel je voor een bedrag hoger dan € 50,- dan rekenen wij geen verzendkosten. Bestel je voor een bedrag lager dan € 50,- dan rekenen wij € 6,95 aan verzendkosten voor het versturen van een pakketje naar België.

Retourneren



Wat verstaan jullie onder normale slijtage?

Voorbeelden van normale slijtage zijn:
- normale slijtage van hakken en zolen
- kale neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
- loslaten van hakken en/of neuzen door veelvuldig dragen
- beschadigingen aan de hiel
- door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
- afgeven en verkleuring van schoenen
- verliezen van studs


Hoe lang duurt het voordat het bedrag van mijn retourzending wordt terug gestort?

Wij proberen je retourzending binnen 14 werkdagen af te handelen. Als wij een retournering binnen krijgen wordt deze behandeld door een van onze medewerkers van de ruil/retour afdeling. De medewerkers van deze afdeling pakken de retournering uit inspecteren deze grondig om te controleren of de schoenen echt ongedragen en in nieuwstaat zijn terug gestuurd. Zodra zij hun akkoord geven nemen wij de retournering in behandeling. Wij zullen een creditfactuur aanmaken, zodat de kosten voor de schoenen kunnen worden terug gestort op, de door de klant op het retourneringsformulier ingevulde rekeningnummer. Zorg er dus altijd voor dat je het retourformulier duidelijk en leesbaar invult. Verzendkosten vergoeden wij niet.

Waar vind ik het retourformulier?

Klik op deze link om het retourformulier te downloaden. Zorg er voor dat alle gegeven zo duidelijk mogelijk worden ingevuld en stuur deze met je pakket of verzend hem naar info@hippe-schoenen.nl.



Kan ik Sale producten retourneren?

Het is helaas niet mogelijk om producten uit de Sale te retourneren.